wemake wemake wemake

פתיחת ההרשמה לתשפ"ד

יום עיון לחט"ב   סמל בגפ"ן 11721
במשואה תערוכות, מרכזי מולטימדיה וסדנאות המזמנים למידה חווייתית ומשמעותית המותאמת לקהל תלמידי חטיבות הביניים. יום העיון כולל פעילות קבוצתית בחללי התצוגות, סדנאות אמנות ומפגש עם ניצולי שואה.

ימי עיון לחט"ע   סמל בגפ"ן 11489
יום עיון חוויתי לתלמידי החט"ע כולל סיור בתערוכות אינטראקטיביות במוזיאון ופעילות קבוצתית משולבת למידה וערכים. מבנה יום העיון ותוכנו ייערך על-ידי צוות משואה ובתיאום מלא עם צוות ביה"ס.

עבודות חקר ורפורמת המח"ר   סמל בגפ"ן 11523
מכון משואה נענה לאתגר של מדיניות משרד החינוך וגיבש תכניות למידה ומגוון אירועי הערכה בהתאם למודל של המח"ר. בניית התכנית נערכת ע"י צוות בית הספר בשיתוף ובליווי צוות ממשואה. מתאים גם לתכניות סחל"ב, תמ"ר ויהלו"ם.

תכנית 'חמ"ד ועד' בהיסטוריה בחמ"ד   סמל בגפ"ן 11520

המכון מציע ליווי והדרכה אישית של צוות המורים בבניית יום עיון חווייתי, מאתגר, מעמיק ומשולב חקר על – פי המודל של תכנית "חמד ועד ".

מסע אחר – מסע משואה לתקומה בארץ   סמל בגפ"ן 11517
מסע בארץ במתכונת של יומיים – ארבעה ימים. המסע כולל פעילות מגוונת במכון משואה ומסלולי טיול ואתרי תקומה ומורשת בפרוזדור ירושלים או בכרמל.

סמינר הכנת משלחות לפולין חט"ע   סמל בגפ"ן 11483
סמינר הכנה למסעות לפולין במשואה, הוא חוויה לימודית המעוררת לחשיבה, מעודדת רפלקציה וחושפת את בני הנוער להקשרים הרלוונטיים של סוגיות אלה לזהותם ולחייהם היום. סמינר בן יומיים בתנאי פנימייה מאפשר גיבוש חברתי
של המשלחת.

ימי עיון למכללות להוראה   סמל בגפ"ן 11723
ימי עיון חווייתיים לפרחי ההוראה המשלבים התנסות במגוון רחב של גישות חינוכיות ושל עזרי הוראה ודיונים דידקטיים ופדגוגיים להוראת נושא השואה ומשמעויותיה בהתאם למסלולי ההכשרה במכללות להוראה. 

 

התערוכות שלנו:

שישה מיליון קטגורים – מדינת ישראל נגד אדולף איכמן
התערוכה עוסקת בשואה כפי שעלתה מבעד לעדויות ולראיות שהובאו במשפט, שנערך בירושלים בשנים 1961-1962. התערוכה משלבת תצוגה תיעודית אודיו – ויזואלית עם מרכז מולטימדיה.

תעשיית השנאה – אנטישמיות וגזענות במאה השנים האחרונות
התערוכה מתמקדת במאה השנים שבין שנות העשרים של המאה ה-20 ושלהי העשור השני של המאה ה-21, בוחנת את הסכנות הטמונות בשימוש באמצעי התקשורת ההמונית
להסתה ולתעמולה.

הנמען עזב ליעד בלתי ידוע – דברי דואר מאירופה הכבושה
המכתבים, שהיו אמצעי הקשר היחיד עם העולם החיצון, מבטאים את הלך הנפש ואת המציאות היומיומית של מיליונים, שנלכדו בשטחי הכיבוש הנאצי. התערוכה מתארת את הגבלות הצנזורה הגרמנית, את שיטות ההסוואה בהן השתמשו הכלואים להעברת ידיעות מהגטאות ומהמחנות ואת הניסיונות להשגת אשרות כניסה ודרכונים למדינות זרות. אך יותר מכל ממחישה התערוכה איך, בתוך הגיהינום הזה, נשמר צלם האנוש ולא אבדה התקווה.

השחרור – רגעים ראשונים
התערוכה מתארת בגוף ראשון יחיד את המגוון הרחב של התחושות והתובנות שהציפו את ניצולי השואה בשנה הסמוכה לשחרור. התערוכה מבוססת על אוסף עדויות שנגבו על-ידי משואה ונותנת ביטוי מרגש ומרתק למפגש עם הצבאות המשחררים, לתהליך הפנמת גודל האובדן האישי והקולקטיבי, כמו – גם לחיפוש אחר קרובים, לרגשי הנקם ולראשית החזרה לחיים של השרידים, מחנות העקורים, העלייה לארץ,
מוסד עליה ב' ועוד.

תערוכה חדשה: שנת האפס 1946 – 1944
התערוכה "שנת האפס" מתבוננת בשנה הראשונה, "הארוכה ", של השחרור – מראשית  1944, עם שחרור החלקים המזרחיים של אירופה על ידי הצבא האדום, ועד שלהי 1946. התערוכה מתמקדת בתעצומות הנפש שאפשרו לניצולים להתחיל את חייהם מחדש, ומאירה את התפקיד המרכזי שמילאו הצעירים, חברי תנועות הנוער הציוניות, שבן-לילה הפכו למנהיגים, וידעו להוביל אחריהם את ציבור הניצולים להתחלה חדשה.

מרכז מולטימדיה – דעות קדומות וחשיבה סטריאוטיפית
מערכת המולטימדיה שפותחה על-ידי מכון משואה נועדה לעורר דיון בסוגיית דעות קדומות וסטריאוטיפים כתופעה אנושית וכבסיס לאפליה; לבחון תופעות של אפליה, גזענות, ושנאת זרים, הן בהקשרן ההיסטורי, והן כיום.

לנגד עיניהם – מרכז למידה על 'העומדים מן הצד'
מרחב למידה אינטרקטיבי מבוסס הסכתים העוסק בשאלת מידת אחריותם של "העומדים מן הצד" להתרחשותה של השואה. מרכז הלמידה מעודד לשיח בסוגיות של קבלת החלטות, הכרעה, לחץ חברתי, מוסר אנושי ועוד.

סדנאות והרצאות נוספות
מגוון רחב של סדנאות והרצאות לבחירה, ביניהן: גזענות ואנטישמיות בגרמניה הנאצית, דמותם של מבצעי ההשמדה, חיי היום יום בגטאות בראי המצלמה, 'הזהו אדם' וייצוג השואה בקולנוע הישראלי. 

 

Powered by
כלי נגישות

Powered by - Wemake